Zakupy przez internet, to dziś coraz poważniejszy segment rynku.

Coraz więcej osób, decyduje się na zakup produktów i usług przez internet, tym samym narażając się na kontakt z nieuczciwym sprzedawcą. W krótkim poradniku, postanowiliśmy opisać Wam co zrobić, by uniknąć sklepów które nie działają uczciwie.

Bezpieczeństwo w sklepie internetowym - jak je sprawdzić?

1. Po pierwsze, musimy sprawdzić czy w regulaminie sklepu są podane dokładne dane podmiotu obsługującego sklep. Jeśli ich nie ma - może się okazać że mamy do czynienia z nieuczciwą działalnością. Są one niezbędne, do przeprowadzenia uczciwego procesu reklamacyjnego.

2. Jasno opisana procedura zwrotu i reklamacji. Regulamin sklepu internetowego, powinien być szczegółowo opisany głównie w kontekście właśnie zwrotu i reklamacji towarów. Na podstawie tych danych możemy taką reklamację przeprowadzić. Jeśli nie ma tak dokładnie zdefiniowanych tych danych, może się okazać że ewentualny zwrot będzie bardzo trudny, zważając że przecież akceptujemy dany regulamin.

3. Odpowiednia certyfikacja. Uczciwy sklep internetowy, można poznać między innymi po tym że jest on uczestnikiem programu "Rzetelna firma" na który coraz więcej sklepów się decyduje. Wprawdzie nie jest to konieczność, ale nie ma co ukrywać - uczestnictwo w programie znacznie podnosi jakość świadczonych usług i poziom danego sklepu internetowego. Certyfikacja ta oznacza, że sklep jest pod tym względem poddawany ciągłemu monitoringowi.

Ochrona danych osobowych to dziś - całkiem słuszny - priorytet. Pamiętajmy więc o przestrzeganiu powyższych kroków od których zależy bezpieczeństwo naszych transakcji.

Fotorelacja

informatyka

internet

telekomunikacja